Frequently Asked Questions

Alle veel gestelde vragen per onderwerp

Bestelling

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen kan eenvoudig. Met de bestelknoppen bij de producten kun je deze in de winkelwagen leggen. In de kassa vragen wij om een aantal gegevens. Je hoeft niet in te loggen of een account te hebben om te kunnen bestellen. Heb je wel een account dan kun je inloggen en je bestelling nog eenvoudiger doen, al je gegevens zijn dan al ingevuld. 

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Meestal kun je je bestelling wijzigen. Neem daarvoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je bestelling al is ingepakt, kan je bestelling niet meer gewijzigd worden.

Ik heb geen bevestiging ontvangen?

Van een bestelling ontvang je altijd een bestelbevestiging per email. Als je deze niet hebt ontvangen wil je dan contact met ons opnemen via het contactformulier?

Heb ik een account of inlogcode nodig?

Je kunt bij ons ook zonder account bestellen. Inloggen is niet nodig. Met een account heb je wel veel voordelen, zoals o.a. eenvoudiger bestellen, je bestelling volgen etc.

Levertijd / Voorraad

Wat is de levertijd?

Momenteel moet je rekenen op ca 2-3 werkdagen. Wij werken samen met DHL voor bestellingen binnen NL, bestellingen naar België worden door PostNL verzorgd. We doen uiteraard ons uiterste best om je bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken.

Hoe kan ik zien of iets op voorraad is?

Bij elk artikel staat vermeld of dit op voorraad is of wat de verwachte levertijd is (bijvoorbeeld: 2-3 werkdagen). Dit staat op de product pagina van het betreffende artikel. Als er van een artikel nog 4 op voorraad zijn en je besteld er 5, dan is dat mogelijk, maar wordt je bestelling compleet verzonden en geldt er dus een levertijd. Het kan dus een enkele keer gebeuren dat iets wel op voorraad staat, maar dat er niet voldoende van is, waardoor er een langere levertijd is.

2.3 Niet op voorraad, wat is dan de levertijd?

Veel artikelen hebben wij op voorraad en kunnen wij direct leveren. Indien een artikel niet meer op voorraad is, staat er bij het artikel een indicatie van de levertijd. 

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt in onze webshop betalen via iDEAL, achteraf betalen via Riverty (voorheen AfterPay), vooruitbetaling via overboeking, Google Pay, Apple Pay, Mister Cash - Bancontact (voor onze Belgische klanten), creditcards (o.a. VISA, Mastercard)

Meer over de verschillende betaalmethodes vind je op de pagina betalen.

Kan ik ook achteraf betalen?

Je kunt bij ons kiezen voor achteraf betalen. Je koopt nu en betaalt na ontvangst van je bestelling. Je ontvangt altijd eerst het product en daarna heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail. Achteraf betalen is geregeld via Riverty (Afterpay). Er vindt bij deze betaalmethode altijd een gegevens- en kredietcheck plaats. Voor achteraf betalen brengen wij geen extra kosten in rekening.

Hoe werkt een betaling uit het buitenland?

Betalingen buiten Nederland kunnen via Visa, Mastercard of vooruitbetaling via overboeking. Voor Belgische klanten is het ook mogelijk om met Mister Cash - Bancontact of Riverty (achteraf betalen) te betalen. 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

Verzenden en verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten in NL?

Bij bestellingen boven € 49,- is verzending gratis. Daaronder berekenen wij een bijdrage van € 5,95. Voor verzending naar de Waddeneilanden geldt een toeslag van € 6,65 ongeacht de hoogte van het orderbedrag.

Wat zijn de verzendkosten buiten NL?

Voor verzendingen naar België bedragen de verzendkosten € 6,95, voor bestellingen boven de € 75,- worden geen verzendkosten gerekend. De tarieven in andere landen zijn zichtbaar bij het afrekenen.

Kan ik mijn verzending ook volgen?

Alle bestellingen worden verzonden met een track & trace code. Na verzending ontvang je een verzendbevestiging. In de verzendbevestiging staan de track & trace code vermeld, via track & trace kun je je pakket volgen. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Je kunt je bestelling ook (op afspraak) afhalen bij ons kantoor - magazijn in Nijkerk. Indien je dit wenst, wil je dan contact opnemen met onze klantenservice?

Artikel niet gevonden

Ik zoek een specifiek artikel en kan dit niet vinden?

Op onze site staat een selectie van het assortiment. Het kan dus voorkomen dat wij een artikel wel kunnen leveren maar het (nog) niet op onze site staat. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Kan ik ook artikelen bestellen die niet op de site staan?

Mail ons je wensen en je hoort van ons binnen 3 werkdagen of wij het artikel kunnen leveren. Als het artikel nog te leveren is kunnen wij het voor je bestellen. Als wij een artikel voor je bestellen dat niet op de site staat en dus niet via de site besteld kan worden, vragen wij je vriendelijk het totaalbedrag van je bestelling vooraf over te maken op onze rekening. Uiteraard kun je artikelen die via ons besteld zijn en niet op onze site staan binnen 30 dagen na ontvangst bij ons retour aanmelden. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om artikelen retour te sturen.

Garantie

Heb ik ook garantie?

Op de artikelen geldt naast de wettelijke garantie de eventuele fabrieksgarantie. Voor vragen over garantie kun je terecht bij onze klantenservice of via het contactformulier.

Wat houdt de wettelijke garantie in?

De wettelijke garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren, het moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij in goed overleg zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door kosteloze vervanging, reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag.

  Wat houdt de fabrieksgarantie in?

De fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de fabrikant/importeur. Het kan zijn dat de fabrikant/importeur zelf voorwaarden heeft gesteld aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie en de termijn hiervan kun je vinden in de garantiebepalingen die bij het product zijn ingesloten. Wij leveren alle producten met volledige fabrieksgarantie, afhankelijk van de fabrikant onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en non-conformiteit.

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?

Voor vragen over garantie kun je terecht bij onze klantenservice.

Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat moet ik doen?

Controleer bij ontvangst van het product of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn wil je dit dan zo spoedig mogelijk aan ons melden via het contactformulier of de klantenservice? Ook hier zorgen we middels vervanging, reparatie of terugbetaling voor een passende oplossing.

Ik heb een defect product ontvangen, wat moet ik doen?

Mocht een product direct bij ontvangst defect zijn, dan verzoeken wij je ons daar meteen na ontvangst van het defecte artikel te informeren en in overleg het product eventueel aan ons te retourneren. Wij zorgen uiteraard voor een passende oplossing afhankelijk van het artikel door vervanging, reparatie of terugbetaling. 

Retourneren

Ik wil een artikel terugsturen, kan dat?

Ja dat kan.

Indien je je pakket wilt retourneren kun je dat binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling melden via onze klantenservice. Meer informatie over retourneren en de voorwaarden staat op de pagina  retourneren

Binnen welke termijn kan ik iets terugsturen? Indien je je bestelling wilt retourneren kan je dit binnen 30 dagen na ontvangst van jr bestelling melden via de klantenservice. Vanaf dat moment heeft u 14 dagen de tijd om artikelen retour te sturen. Meer informatie hierover staat op de pagina Retourneren. Voor bollen wol geldt een aanvullende retour mogelijkheid. Lees hierover meer op de pagina retourneren.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Ben je niet tevreden over een artikel, stuur dan een mail naar onze klantenservice. We helpen je snel en vinden graag een passende oplossing voor je. Wij nemen je klacht altijd in behandeling en proberen deze zo goed mogelijk op te lossen. Wij beantwoorden je klacht of opmerking altijd binnen 5 werkdagen.

Wat kan ik doen als mijn klacht niet goed wordt opgelost?

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze indienen bij keurmerk.info (het webshop keurmerk).

Contactgegevens

Hoe kan ik jullie bereiken?

Onze klantenservice is op werkdagen van 09.00 tot 13.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (033) 303 4900. Uiteraard kun je ons ook mailen.

Kan ik jullie ook bezoeken?

We hebben een Happy Crafts winkel in Almere Haven. Daar kun je uiteraard altijd langs gaan. Je bent uiteraard ook welkom op ons kantoor of in ons magazijn, dit kan echter alleen voor het afhalen van bestelling op afspraak (om teleurstelling te voorkomen)!